torsdag 2 april 2009

Syster

Syster ringer och undrar om det är ett skämt. Vadå? Ja, just det Pierres kommentar. Nej vi kommer inte hem än, men man vet aldrig om det kanske blir Australien i framtiden... Har hört att solen börjar titta fram i Sverige. Det låter härligt men jag väntar nog på att värmen kommer. Idag var det 36 grader här och strålande sol. På eftermiddagen kom det en regnskur men nu är det varmt och friskt. Det känns som jag skulle frysa i Sverige om jag kom hem nu, har vant mig vid värmen. Svensk sommar är dock oslagbar så den MÅSTE bli bra!!

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej Anna och hela familjen! Vi saknar er och de härliga dagarna i Thailand. Men, jag tycker också det är skönt att vara hemma igen. Inte minst för att min kropp klarar det här klimatet mycket bättre just nu (som gravid). Har suttit ute i solen varje dag sedan vi kom hem och fikat ute på verandran med barnen-såå underbart att snön är borta!Det känns lätt, luftigt och vårigt ute nu och inga tunga vinterkläder har jag behövt sätta på mig eller dem. Hälsa gärna till Sussie och tacka för alla goda matlagningstips. Var på Lidel i måndags och storhandlade. Jättebra grejer. Nu vet jag vad jag skall kolla efter på förpackningarna även om det står på turkiska!! Köpte varmkorv med 77 % köttinnehåll! Den vanliga svenska har 46%!!!Känner mig oerhört nöjd och har lagat bra och nyttig mat sedan vi kom hem. Har motivation och intresse på ett annat sätt nu- efter allt matprat med Sussie. Så stort tack till henne!!!
Kram Camilla