onsdag 8 april 2009

Etik

Denna vecka har det mest blivit etikstudier för min del. Det känns ibland som om det som diskuteras bara sägs för att chocka.

Av någon konstig anledning så blir jag alltid indragen i bakning. Nu ska jag baka inför en fundraising som Lucas skola har på lördag. Bakade bullar i måndags och precis när jag var klar ringde Nettan och undrade vart jag var. Dom satt på stranden och väntade på mig. En tjejmiddag som jag helt hade glömt bort. Åket genast ner och mötte dem, en kväll utan man och barn är inget man missar...

Pelle tog med sig Iza idag på thaiboxning. Jag och Pierre tog en massage imorse hos Dorinda. Sköönt. Åt lunch med Petra efteråt för att diskutera lite etik. Hon läser också det, vi försökte komma i samma grupp men det var tydligen för krångligt. Mycket synd.. Ja, ja jag har ju alltid Pierre och Pelle att dryfta olika etiska dilemman med. Ni kan ju tänka er själva hur dessa diskussiner kan se ut. Men Pelle är riktigt bra han ger mig tillochmed olika dilemman att klura på. Sedan vet ju inte han om jag kan hänröra det till rätt "lära" men det gör inget får då kan jag alltid hävda att jag har rätt enligt någon filosof..

Cissi skynda dig ner, du behövs som lite motvikt!!

Om man tittar noga ser man att Pelle övar på att använda sitt tandskydd. Det är bra det, alla skydd han kan ha är bra!!

1 kommentar:

Cissi sa...

Iza ser ju lika proffsig ut som Pelle! Om man ser så där cool ut så måste jag också hänga med Pelle på ett pass...

Lugn, Anna, snart kommer jag och stödjer dig i diskussionerna. Jag har faktiskt tagit en 5-poängare i etik en sommar för hundra år sen. Måste bara leta fram dessa viktiga kunskaper i min slöa hemmamamma-hjärna...

Nu går vi bara och väntar på att få åka och hälsa på er! Det ska bli så sköööönt att komma till värmen och få krama er allihopa.

Ronja har blivit så stor. Jag tycker att hon är så lik Lucas i bland. Mycket vilja, bus och så tvärsur när ingenting passar. Ja, ni kommer att märka själva :-)

Jesse är redan 5 månader och längtar efter sin "faster Anna" - han säger hela tiden:- Snälla, faster Anna, kan du vara barnvakt till mig, så att min mamma kan sola och bada? (Eller det är i allafall vad vi tror att han säger, även om det mest låter som gurgel gurgel.)

Vi ses snart!

Kram Cissi