onsdag 29 april 2009

Glömsk svärmor

Familjen bestämde sig för att dela på sig idag. Jag, Cissi, Eva och Ronja begav oss till Surin beach där lunch skulle intas. Pierre, Ronnie och Jesse begav sig på egna äventyr. På vägen till Surin hör man hur Eva frågar Cissi: Cissi, du tog väl med dig min kamera? Då började vi misstänka att Eva inte riktigt hade koll på sina saker. Men jo, enligt henne hade hon allt.

När det sedan börjar närma sig lunchtid hör man hur Eva säger: Undra om jag tog med mig mitt insulin? Nej, självklart hade hon inte det. Faktum var att det enda Eva hade med sig var en handduk runt halsen och plånboken i fickan. Men det var inga problem enligt Eva, hon kunde alltid äta lunch när vi kom hem... Hennes största problem var att det var lite snålt med försäljare på stranden. Trots det lyckades hon handla en hel del.

Här chansas inte när det gäller insulin. Meo ringdes, (vår maid) hon fick åka ner till stranden med Evas insluin som enligt Eva låg brevid sängen. När Meo kom ner ser vi att det är någon annan medicin. Ni hör, det var dax för mig att rycka in. Jag åkte med Meo hem och letade reda på insulin. (Låg väl undangömt). Tog sedan moppen tillbaka till stranden. Lunch intogs, mycket trevligt. På vägen från lunchen hann Eva med att handla både väska och blus. Efter detta var hon nöjd och ville hem till poolen. Eller som hon sa: Nu har jag badat i havet, det räcker för mig. Nu behöver jag inte bada i havet mer. Det räcker med poolen.

Middag på närrestaurangen av orsaker vi inte ska gå in på. Pierre och Ronnie har åkt in till Patong för en utekväll med några grannkillar som bor här. Jag hade missat ännu en tjejmiddag som jag snabbt fick åka ner till. Snart blir jag inte bjuden mer. Philip och Eva har varit hemma hos Cissi och sedan kollat på film. En ganska rörig med trevlig dag.

Inga kort från stranden. Det är inte bara Eva som är glömsk. Pelle var väldigt nöjd med sin fisketur, fiskelyckan var dock inte den bästa.

Jag och Eva på moppen.

Pierre har stenkoll på Jesse. Han sitter perfekt på bordet. Igår Dagens middag. Ronjas tur att sitta på bordet. Livet är härligt i Thailand. Tim kom förbi. Ett barnbord ordnades. Killarna som just nu är inne i Patong.

Inga kommentarer: