måndag 13 april 2009

Påsk

Nu har hela påshelgen förbi. Det har varit en intensiv helg. I fredags hade vi grannarna på middag. Vi grillade det vart en väldigt trevlig kväll. Båda grannparen har killar i Lucas ålder och dom hade jättekul. Vid halv tretiden på natten hade vi kommit fram till massor av bra saker iallafall tyckte vi det just då..

I lördags var det funraiser, det gick väldigt bra. Mitt bakande gick åt direkt. Pierre stod i baren. Skolan drog in en hel del pengar på olika auktioner och annat så nu ska dom köpa nya datorer. (Detta var för Lucas skola.)

På kvällen åkte jag Pierre och Pelle in till Patong för att gå på Biker festival. Det var hur mycket folk som helst från olika klubbar från hela Asien. Väldigt trevlig stämning, dom hade ett jättepopulärt band som spelade. Pelle och Pierre ska nu bilda en egen klubb. Farang Mc. Att dom sedan bara äger varsin moppe verkar inte bekymra dem det minsta. Det enda som serverades att dricka var whiskey eller öl. Det är roligt ett tag att kolla olika motorcyklar men efter ett tag (ganska kort tag) så kan man det. Låt mig säga så här, jag var inte lika imponerad som mitt sällskap.

I söndags var vi över hos grannen och åt påskmat. Jättegott. Dom bor ju bara över gatan så barnen kan springa lite hur som helst.

Måndag: Vattenkrig ÖVERALLT. Thailändarna firar nyår. Alla är lediga och alla står längs gatorna och kastar vatten på allt dom ser. Lucas var lyriskt. Satt med sin vattenpistol på Pierres moppe och sköt på alla han åkte förbi. Det tog mig en timme att komma in till Patong. Folk står mitt i gatan.Ser nästan ut lite som om det vore övertramt...

Alla barnen vill kasta blöta svampar på läraren.Pierre stolt över sin lilla bar.Påskmiddag hos grannen. Massor med gott.
Lucas har nästan somnat i Pierres famn.

1 kommentar:

Monica sa...

Ni verkar nästan ha haft en lika trevlig påsk som vi! "God fortsättning!" eller vad det kan tänkas heta.