fredag 20 februari 2009

Visum

Jag vet att man behöver visum för att åka till Australien. Har inte direkt känt någon stress över detta. Pierre ansökte när vi köpte biljetterna för ett år sedan. Jag lovade att ansöka för mig och barnen. Tog tag i denna lilla detalj idag... (Skyller detta liiite på Pierre, han sa att det var så krångligt. Det är klart att man väntar med det då!) Det första jag ser är att man ska ansöka om visumet 14 dagar innan man åker. Man får inte vara i landet och ansöka om det. Vi åker på måndag.. Vågade inte ens nämna detta för Pierre. Ansökte imorse via internet och idag på eftermiddagen fick jag besked om att vi fått visum. UNDERBART. Ibland har man tur!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Attans vilken tur du hade...vad mysigt ni kommer att få..

Kram
A-C

Anonym sa...

Ibland, tydligare än annars, råder inga tvivel att vi fallit från samma träd. Min biografi ska heta "Livet levt i sista minuten". Du kan få skriva ett gästkapitel.

Kram,
/Hans

Anonym sa...

Håller med Hans...jag skulle också behöva ett "gästkapitel."

Lycka till / Annica