fredag 20 februari 2009

Galen

Blir ibland helt galen på det thailändska systemet. Var på banken idag och höll på att bli tokig. Att dom ler hela tiden och säger sorry gör mig bara mer arg... De två senaste dagarna har varit kokheta. Går knappt att vara ute om man inte ligger vid stranden. Barnen har varit lediga i veckan. Har knappt sett röken av dem. Varit med kompisar hela veckan. Skönt och roligt för dem. Så här ser min himmel ut. Ni förstår inte hettan i denna bild. Så här varmt ska det vara i april.

Visum för Victor fixat. Hus fixat. Vi fick inte det hus vi ville ha, dom ångrade sig. Vi fortsätter att hyra detta tills vi åker till Sverige i sommar. (Dock till det pris vi har idag, inte höjt pris som han tänkt) Allt ordnar sig alltid till slut.

Låg vid poolen idag med Lucas, han ville att jag skulle sjunga. Han tog fram en sångbok. Jag kunde knappt melodin på en enda. Men jag försökte tappert. Lucas suckar och säger: Mormor kan ALLA sånger, varför kan inte du det? Jag efterlyser en mer modern sångbok..

Var på middag hemma hos Tim igår. Åt lax, inte vanligt här nere. Gott.

1 kommentar:

Monica sa...

Hahaha! Vilket underbart inlägg. Jag gillar din humor. Nu ska jag lägga mig i badet jag också, men för att värma upp mina frusna leder. Livet är inte rättvist...