söndag 22 februari 2009

Pierre hos frisören (något rörigt inlägg)

Ord från Pierre, han ligger och slötittar på tv. Hans ord från soffan: Katastrof! Han är förstörd, frisörskan som har klippt Pierre sen vi kom hit har flyttat till Pattaya och vad händer: jo, han får börja om att berätta om hur han ska ha det. Antigen åker han till Payttaya (60 mil) eller så kan han passa på att byta ställe som han egentligen velat men inte kunnat för att hon var så bra. Han som klippte honom idag var värdelös. Till historien hör att Pierre i fem års tid gått till samma frisör i Stockholm. Har frisören varit på semester har Pierre varit på semester och håret har fått växa så om någon vänlig själ ser Gabriell på hår 3000 be honom ta första bästa flyg till Kamala. Så öppnar dom en frisörsalong.

För alla er som undrar så såg jag INGEN skillnad på Pierres klippning från idag och innan.

Ytterligare kommentar från Pierre på Annas kommentar: Det handlar om millimetrar.

Pierre hälsar även följande: Inom kort kommer en webbkamera att sättas upp ivårat hem.

Anna: Over my dead body.

Från Pierre: Hidden camera.

Barnkalas på dagen, kvällen åt vi på Cape Sienna ett hotell som Stefan är delägare i. Det är helt nyöppnat och var verkligen kanonfint. Vi har alltid trevligt med Stefan och Tim.

Känns som Pelle har blivit lite bortglömd här på bloggen. Det är han inte. Han jobbar och tränar. Har suttit barnvakt en del medans föräldrarna i huset har varit ute på olika saker. Men det går ingen nöd på honom. Han tycker det ska bli väldigt skönt att vi åker bort ett tag så han får huset för sig själv..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Snart ses vi, men först ska ni få vara ensamma i Australien- det skall väl bli skönt! Vi längtar väldigt mycket,Ola och jag, att få träffa er snart igen. Ola vill också klippa sig, men hos oss heter frisören "Camilla", dvs jag. Har fått träna mig på hans hår i 7 år, så det brukar bli bra, men min man är ganska snäll och inte så kräsen faktiskt heller. Stor kram till er där borta,
Hälsningar en likblek och tjockmagad Camilla

Anonym sa...

Jag ska se om jag kan svänga förbi hår 3000 och prata med Gabriel om en eventuell flytt till Pierre. Kanske han kan bo hos er? Då är det ju inte så långt till frisören, menar jag...