onsdag 7 januari 2009

Tidningar

Internet i all ära men att läsa tidningar är så mycket roligare. Har fått en hel kasse med massor av roliga tidningar och gott godis. (Tack Tanja). Vill ha ett hem som jag inte inte hyr. Har ju hemmet i Sverige men där ska vi ju ändå inte bo förutom på sommaren. Känns inte lika kul att fixa med. Vill köpa lite fina möbler, det behöver inte vara nya bara att få måla om lite gamla möbler skull kännas roligt... Skulle antagligen inte göra det ändå men då finns det åtminstonde en chans. Läste sedan om några som hade slutat konsumerat och det lät också väldigt vettigt. Ska nog haka på det måste bara skaffa lite saker först som jag känner att vi borde ha....

Denna dag har också gått i shoppingens tecken men detta skyller jag helt på min syster. Det är hennes sista dag idag så hon ville shoppa lite till. (Åh, vad skönt att slippa solen var hennes kommentar.) På kvällen blev det Patong, inte heller mitt fel, jag mötte upp Tanjas systrar som är här i två veckor. Det blev en väldigt trevlig kväll utan shopping för min del. (Dvd skivor räknas inte.)
Min kamerasladd är borta, ska lägga upp lite kort imorgon. Killarna har varit och fiskat. Dom fick tonfisk som dom wokade och åt till lunch tillsammans med fried rice. Tydligen blev stackars Robin lite sjösjuk, så kan det gå. Dom har haft en toppendag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo.
"Long time no seen" säger jag till er som verkligen längtat efter en kommentar från mig.

Vad händer?
Jovars, det är mycket nu. fullbokat med kunder som kommer och åker hela tiden. Vi har fullt upp, trots det hann vi med att fiska efter Sailfish..men den Sailfishen tyckte om att leka. Cirka 10 gånger hoppade den rakt upp i luften och vinkade till oss.
Medan våra beten virvlade runt i vattnet. Just då kändes det som att vi lika gärna kunde spela på Lotto, som att Sailfishen ute i havet skulle simma vår väg och smaka på betena..Nog för att det var ett bra bete, men ändå. Vi fick nöja oss med tre Tonfiskar som vi fiskade för att få lite bete.

Ja ja, hur som helst hade vi kul, solade o.s.v. Robin hade nog roligast, det verkade som det, eftersom han stirrade ned i havet hela tiden. Om han letade fisk eller bara mådde dåligt, ville han inte berätta. Ska ge Anna lite roliga bilder sen..sorry Robin, men det här är ju faktiskt en Blogg, och den ska spegla verkligheten :-)

Appropå Anna, så kliar det i hennes ögon när hon kommer i närheten av Zlatan. Om det är självförvållat eller inbillning vet jag inte. Så nu måste jag hitta ett nytt hem till henne.

Och det är snabbt, eftersom hon VÄGRAR att ha kvar Zlatan.

Har satt ut annons i Phuket Gazette..men ingen har nappat ännu. Kanske tyckte de att 5000 Baht inte räckte...jag kan betala MER om de vill.

Hur som helst, berätta INTE något för Anna, men det kommer en Engelsman hit på söndag, han vill överraska sin fru som fyller år...snacka om att Anna kommer bli förvånad...hon tror att engelsmannen kommer hit för att hämta Zlatan.


Ha det!

Vi hörs igen

Kommentarsbloggaren