fredag 8 maj 2009

Galapremiär

Fick vi champagne och snittar? Nej inte riktigt. Jag fick ta med mig egen kladdkaka, Pelle åkte iväg och köpte dricka. (Jag och Cissi dricker inte kaffe) Pierre har öppnat (inom kort) ett fik vid stranden. Fråga mig inte varför. Han vill bara ha ett, ska ha sina hus i skyltfönstret. Vi var nere och kollade in möblerna som hade kommit. Pelle hade gjort ett kanonjobb med kaklingen. Han säger att han kan kakla om mitt badrum hemma i Segeltorp, bara jag betalar en flygbiljett hem till honom. Tål att tänkas på. Han är väldigt händig Pelle. Det är bra det, vi behöver någon som är det i vår familj.

Vi fikade, det var något varmt med tanke på att ac inte har hunnits installerats Det kommer bli jättefint när det blir klart. Pierre räknar iskallt med att jag ska baka till caféet Vet inte hur han har tänkt då, jag kommer att befinna mig i Svedala över sommaren. Not my problem, jag kommer att äta gott fikabröd på söder som någon annan har bakat medans han sliter vid ugnen. Men jag är en snäll människa, jag ska lämna alla recept. Muooooahahahaha

Igår var Ronnie, Cissi och Ronja på Surin. Jag var hemma med Jesse. Han sov nästan hela tiden, mycket väluppfostrad pojke. Just nu sitter jag och väntar på att någon från Cissis familj ska komma och hämta mig. Dom ska lägga barnen för att sedan besöka fredagsmarknaden. Skönt att gå hemifrån till sovandes barn istället för att fixa med tre barn som ska ha mat och läggas. Mina barn går inte och lägger sig riktigt lika tidigt som Cissis om man säger så. Pierre har en trevlig kväll framför sig..

Jag och Cissi var inne i Patong en sväng igår. Mycket välförtjänat! Hela gänget!

Victor tycker det är jätteroligt! Han ligger soffan som Pierre köpt samma dag. Ronnie och Pierre diskuterar väldigt viktiga saker..Pelle serverar Cissi. Ni ser väggen bakom som han har kaklat. Det ska upp hyllor ovanför. Mina kakor har ställts in i kyldisken. (Den var förövrigt inte igång.) Ett av borden som det bor fiskar i.

1 kommentar:

eva sa...

Hej Vad fint det blir i Pierres cafe. Ni tycks ha haft en fin vecka tillsammans. Jag ser fram emot att först kommer Cissi med familj hem sen kommer Anna med barnen o sist men inte minst kommer Pierre. VÄLKOMNA Kram fr Mams