måndag 11 maj 2009

All good things come to an end

Allt roligt har ett slut. Cissi med familj har nu åkt hem. (Efter att planet var fem timmar försenat) Dom åkte för fem minuter sen, det var lagom skönt i två minuter sedan kändes det tomt och hemlängtan började komma smygande. Nu är det snart slut på detta äventyr så även denna blogg. Pelle ska ha match på lördag, jag ska självklart rapportera från den men sedan är det slut. Hemfärd är om en månad. Två veckor är någorlunda planerade, de två sista kommer bara vara en lång väntan. (Och packning)

Utan alla besök hade denna vistelse varit väldigt tråkig och hemlängtan stor. Nu har jag nästan inte haft någon hemlängtan alls. Vi är väldigt glada och tacksamma för att folk faktiskt har tagit sig ner hit för att besöka oss.

I lördags var Cissi, Ronnie och Ronja på Laem Sing, de vuxna i sällskapet brände sig rejält. Ronnie hade riktigt ont. Som tur var hade dom smörjt in Ronja ordentligt. Dom kom hem för att finna en sovandes barnvakt. (Jesse sov också). Jag och Cissi fixade mat på eftermiddagen sedan sov familjen över här så vi kunde spendera kvällen ihop.

Söndagen var jag inte delaktig i. Jag och Lucas var på båtutflykt men jag tror att poolen hägrade. Varför var inte Pierre med?? Han säger att han BEHÖVDE jobba... Övernattning med filmkväll där Ronnie fick känna av Hammars mycket bestämda regler när det gällde sitplatser och val av film, vet inte om han hämtat sig än.

Detta har förövrigt hänt med barnen på dessa veckor:

Kunde Jesse krypa när han kom hit? Nej! Kan han det nu? Ja. Är han numera stadig i kroppen? Ja. Kan han ta sin napp själv? Ja. Kan även tillägga att han numera äter väldigt bra. (Vet inte om det var så i Sverige, men vi antar gärna att det var under denna vistelse det hände) Gillar Ronja att bada? Ja, hon är numera totalt orädd för vatten. Hennes nya idoler är Victor och Philip. Jag är bjuden på Ronjas specialfika när vi kommer hem. Lucas är inbjuden för att baka bullar. Ni förstår att dessa barn behövde ett litet thaibreak för deras utveckling..

Ha en bra vecka snart är det match. Vi börjar ladda idag! Eller iallafall Pelle, vi andra hejar på! Middag i lördags. Barnen sover, vi har det bra!Detta är njutning. En lite drink innan maten efter vår tvåtimmars massage. Så här borde alla småbarnsmammor ha det ibland. En riktigt trevlig dag helt i min och Cissis stil. Till nästa år har vi bestämt oss för att hyra en solsäng här och ligga och läsa och njuta en hel dag. Eva du är välkommen att joina oss!
På lördag gäller det! Lite fler reklamlappar.

1 kommentar:

Cissi sa...

Tack Anna och Pierre för två fantastiska veckor! Vi är lite trötta efter resan, så det ska bli skönt att få sova i egen säng i natt...det är väl i och för sig det ända som är riktigt skönt med att komma hem. Annars längtar jag redan tillbaka er, poolen, stränderna och mina små cykelturer på Paolos cykel...

Här hemma har gräset växt en massa och alla träd har börjat slå ut, så när du kommer Anna, så kommer det att vara så fint!

Längtar efter er! Vi ses snart!

ps. Nä, Jesse och Ronja kunde typ ingenting innan Thailand och nu är de rena rama nobelpristagarna. Tänk vad en moster Anna och lite värme kan åstadkomma! ds.

ps2. Solsängen på Surin är redan bokad till oss (i mitt huvud i alla fall).ds

ps3. Heja Pelle!!! ds.