söndag 3 maj 2009

Eva hjälte

Cissi, Ronnie och deras barn + jag, Eva och Pierre var iväg och handlade och åt lunch i Patong. Lucas var hemma med kompisar. Efter lunchen åkte Pierre och Ronnie iväg till Super Cheap, ett riktigt thaiställe där dom har allt. Hur stort som helst. När Ronnie kommer hem kommer han att ha besökt alla thaiställen som finns. På eftermiddagen mötte jag upp dem i Patong där jag och Ronnie tog mopparna hem. Pierre var tvungen att ta bilen. Han skulle handla mat med Nee. Ronnie hade mage att klaga på min körstil, det var det värsta. Han körde först ett tag men tyckte tydligen att jag körde för sakta för jag fick köra först sen. Ronnie köpte en jättesöt hjälm till Ronja. Ronja älskar att åka moppe till Cissis fasa. Bad i poolen på eftermiddagen.

När jag var borta för att lämna bilen till Pierre så flög en STOR fågel in i vårt hus. Ronja skrek, Cissi försökte kasta en handuk på den. Svärmor fick ingripa, hon tog en egen handuk och la över den livrädda fågeln och tog ett stadigt tag om den och kastade ut den. Det hade hon sett på animal planet. Hon är mycket klok min svärmor.

Nee och hennes väninna kom hit och lagade mat till oss. Maten för hela vår familj + Tims familj gick på 170 kronor. Vi betalade 250 kr för att de kom hit. Då lagade dom 4 olika rätter. Jättegott!! En trevlig kväll. Pelle och Tims familj kom hit och åt med oss. Ronja med sin nya hjälm. Hon är väldigt nöjd! Här lagas det mat. Eva var med och lärde sig hur man gör. Eva och Tim



Pelle är mätt och belåten, han fick dessutom med sig matlådor hem. Lucas är med Pelle på gymmet.

Inga kommentarer: