tisdag 5 maj 2009

Cykeltjuv

Eva har åkt hem. Mycket trist, en vecka är för lite. Vi är väldigt glada att hon kom hit. Hoppas att hon lyckas släpa med sig Peter nästa år. Cissi, Ronnie och Ronja åkte till Surin och badade idag. Jag och Jesse var här hemma och huserade. Det gick mycket bra. Han skötte sig exemplariskt. Kvällen spenderades på Cissi och Ronnies veranda. Du var saknad Eva!!

För någon vecka sedan såg Pierre en cykel som han tyckte såg ut som Philips. Den stod på vår gata men på andra sidan. Han tog cykeln och körde några varv men insåg då att det inte var Philips cykel. Han ställde då tillbaka den och när han gör detta ser han att nattvakten sitter i sin lilla kur. (En liten kur bakom ett glasfönster. Han sitter vanligtvis på en plaststol på gatan.) Pierre visste inte vad han skulle säga. Han säger: Nice bike, och går iväg. Thaiaren måste tycka vi faranger är lite konstiga. Vi bor i ett lyxhus men ändå måste vi ta hans cykel som han använder för att köra sin runda runt området på nätterna. Pinsamt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna o Pierre med familj. TAAACK för en underbar vecka ,en av dom bästa i mitt liv. Ni är helt underbara som värd o värdinna Hoppas Cissi o Ronnie med barn får en underbar vecka till !!!!! Hälsa Pelle att jag tänker på honom när det blir dags för boxning. Ps Jag längtar redan tillbakaDs Jag glömde att berätta vad som hände när jag checkat in Vakterna kom o frågade vad jag hade detdär pappret som vi fyllt i på nervägen, jag svarade att jag kastat det shit, jag fick följa med bakom alla diskar o fylla i en ny puuu vad läskigt det var under några sekunder. HÄLSA ALLA o återigen TACK kramar från Mams o Eva