torsdag 12 mars 2009

Målning

Hade bestämt mig för att måla om Victors rum. Det skulle vara samma färg som innan, hur svårt kan det vara? Pelle åkte iväg och köpte färg sedan lyfte vi ut alla möbler. Jag började måla. Det blev helt flammigt och det var mycket jobbigare än jag trodde. Jag nådde ju inte ända upp, behöva stå på någon ranglig stol och ändå inte nå upp. Gjorde 1 1/2 vägg när jag kände att detta kommer någon att få göra om. Lika bra att ta in någon direkt. Det kostar ju ingenting här nere, varför ska jag stå och kladda?

Pierre bara muttrade om att jag startar projekt som han sedan får avsluta. Vet inte var han får det ifrån.. Ringde Pelle för att se om någon av hans kompisar skulle kunna komma och måla. Han sa att han skulle komma till oss inom en halvtimme och måla klart det själv. Sagt och gjort, han har målat klart rummet och det blev kanon. Snabba ryck och inget knussel, sånt gillar jag! Pelle målar i mina snygga byxor.

Pierre och Pelle äter thailunch.

Lucas har fått ett skrivbord. Passade på att rensa ut bland hans leksaker.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-)

Anna: JAG ska måla om i Victors rum.
Pierre: OK..
-----------------
Sen utspelar sig följande i kronologisk ordning inom loppet av 5-6 timmar:

1. Anna ber mig att köpa färg, penslar och allt som behövs.
Jag skickar Pelle.

2. Hon ber mig/oss om hjälp att flytta ut sängen och diverse möbler.

3. Jag kommer hem och Anna har faktiskt börjat måla (2x2 meter), men tycker det är flammigt, och ber mig om råd/hjälp.
Bland annat med den konstiga förlängaren för rollern...som är en rörbit Pelle hittat ngnstans.

4. Hon når heller inte upp till översta delen, trots att hon står på en stol. Detta beror på att Pelle ej fick tag på en riktig. förlängare

5. Rummet står tomt i några timmar, då Anna säger följande:
"Känner vi ingen Thailändare som kan göra detta för 300 Baht?"
Jo, Pelle känner säkert ngn på gymet säger jag. Sagt och gjort, Pelle får uppdraget att ringa ngn Thailändare.

6. Pelle kommer hem utan att ha fått tag på ngn som kan hjälpa ANNA...eller mig, egentligen, eftersom jag känner på mig att det är jag som får göra jobbet om vi misslyckas hitta ngn...

7. Anna: Pelle, kan inte du måla?
Pierre: Du får 500 Baht.
Pelle: Jag kan göra det gratis.
Pierre: NEJ du ska ha 500 Baht.
Pelle: Ok.

Anna återgår till sina vanliga sysslor (?), jag sätter mig vid datorn och Pelle börjar måla.

Det blev faktiskt bra.

Kommentar häromdagen från Pelle som stämmer utmärkt med verkligheten...

Vi hade flyttat in Pelles saker i hans nya lägenhet. Som för övrigt är fin och ganska liten. Pelle är stolt över sitt första egna kontrakt.

Då säger Pelle följande:
"Kan man vara mer Thailändare när man bor här? Nu är jag Thailändare på riktigt."

så rätt så...