söndag 23 november 2008

Mat

Jag och Lucas är numera friska. Skönt. Dagen tema har varit matlagning. Barnen fick ugnspannkaka till lunch. Jag och Pierre gjorde couscous sallad med fetaost. Till det gjorde Pierre jättegoda vitlöksbröd. Pelle tog hand om disken.

Väldigt skönt med pool, när Lucas ätit klart hoppade han i och fortsatte att bada. Rolf kom ner på en fika, vi bestämde att vi ska julbaka med barnen. Han ska baka pepparkaksdeg. Perfekt! Börjar känna lite julkänsla. Skulle vilja ha julstjärnor. A-C hade jättefina svarta, ska be mamma ta med sig det. Jag har sagt åt stackars mamma att hon får ha med sig minimal packning till sig själv.

Eftermiddagen spenderades med att fika hos Maria. (Zlatan fick följa med, har inte vågat lämna honom än) På vägen hem släppte jag av Pierre då han skulle möta Pelle och de stora barnen som var och bowlade. Inte särskilt ovanligt.. Själv ska jag fixa med middag. Köttfärsbollar med fetaost ska det bli. (Jag kommer få frysa in dem då Pierre och co antagligen kommer att gå på bio och sedan äta ute. Jag känner min man..)

Våran hund är liten, väldigt liten. Den försvinner hela tiden. Ligger under soffan eller som idag hittade jag honom bakom vårt bildäck. Kanske inte det bästa stället att sova på..

Inga kommentarer: