fredag 28 november 2008

Fredag

Fredagsmarknad i Kamala
Tims och mina barn roar sig i våran pool efter skolan.

Kolla allt jag fick av mamma!!! Kanon bra saker.


Stefan sänder iväg en varmluftsballong eller vad det nu heter.. Ska bringa tur.

Nii lagar mat i Tims och Stefans nya kök på undervåningen. Hon är kanonbra på att laga mat.

Pierre och jag är och fikar.
Victor och Philip på Farang.


Har precis kommit hem från en middag på Farang, gott som vanligt. Var sedan och kollade upp vad det skulle kosta för mig, Victor och Philip att ta dykarcert. Nu ska det bli av!

Annars har dagen och gårdagen bestått av att skriva på min engelska. Jag saknar Tanja skulle behöva någon klasskamrat att diskutera med. Men det har gått bra ändå. Är snart klar.

Victor och Philip har varit ute och sprungit efter skolan. Idag sprang Victor 8 km dessutom sprang han vilse men det gick bra. När han kom hem och var helt slut. Victor fick tillbaka sitt matteprov idag. Näst bäst i klassen med 92% rätt. Endast tre i klassen blev godkända. Imorgon är dom laddade inför funrun. Dom ska springa 6 km. När jag säger att det är huvudsaken att dom tar sig runt kollar dom på mig som om jag vore galen. Man springer endast för att försöka vinna. De vuxna har också ett lopp och nej jag och Pierre tänker inte springa så roligt ska vi inte ha... När jag ska säga någonting till Pierre som jag inte vill att barnen ska höra gör jag fortfarande det på engelska. Pierre tittade på mig som om jag vore galen idag. Victor med. Som om han inte skulle förstå...

1 kommentar:

Ola sa...

Aaahh, saknar värmen när man ser korten.

Skönt att mamma kom ner ordentligt. När får man se bildbevis?