lördag 6 september 2008

Mamma bakar


Det färdiga resultatet.
Pelle får endast äta äpple, han får till och med ligga på golvet....
Imorgon fyller min kära man år. Några kompisar kommer över på middag och min mamma har gjort efterrätt. Lucas fyller år nästa Lördag så till det har hon också bakat. Victor fyller år i slutet av September och han vill också att mormor bakar till honom.


Ni förstår att mamma har fullt upp. Ni förstår att jag är rädd om det som finns i frysen. Det är som skatter. Jag inser ju att det skapas rutiner i det här huset som jag inte alls vill syssla med när mamma åkt hem.


Att ha en 23 åring i huset betyder betyder följande: Det ska ätas hela tiden och på alla tider. När man är 23 år går man som man själv vill i både frys och kyl. Åtminstone tills man upptäcker att man bor tillsammans med en elak häxa som har stenkoll på frysen. (Ibland faller dock den elake för smicker och en halv sockerkaka tinas och slukas i rasande takt.)


Viktigast av allt är att min kära svärmor fyller år i morgon. Hoppas du får en trevlig dag Eva och att du bara får lyxiga saker, det förtjänar du!!

Kramar Anna

Inga kommentarer: